If you don`t speak Norwegian,
please use the Google translate so you can read my text on your language.

mandag 26. mars 2012

Sjørøverpennal

Dette stoffet har ligget en stund, uten at jeg har funnet så mye å lage av det. Jeg laget en gympose/lekepose for lenge siden som jeg gav i presang til en liten gutt i familien. Utover det har jeg ikke vært så kreativ og funnet på andre ting å lage av det.

Det var etter at jeg så noen morsomme pennaler på Epla at jeg kom på idèn om å sy pennal av stoffet. 
Et skikkelig sjørøver - pennal.


Pennalet er fòret med samme stoff, men det er ikke riktig samme motiv inni.
Jeg tror jammen jeg må sy noen flere slike, og så må jeg gruble på hva mer jeg kan sy av stoffet.
Som dere ser er her mange store motiv som ikke egner seg på pennal, men kanskje det blir noen flere leke/gymposer eller toalettmapper:)
 

Ann J

4 kommentarer:

  1. Ja, det går i toalettmapper og pennal for tida! Det er vanskelig å få tak i typiske "guttestoffer". Men pennalet ble fint. Jeg har brukt mønsteret ditt (maålene) på toalettveskene med Loralie-motiver. Har sydd en hel haug som jeg skal klappe sammen i morgen. Så er det lukkekant og bunn og vips... Synes det minker i stofflageret nå (ikke sant - blank løgn!!)

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig at du kan bruke målene mine:)
    Regner med at du forbereder deg til salgmesser utover våren, siden du storproduserer:))
    Jeg for min del har holdt på med mye pjatt...teposemapper og nålputer. Ikke de helt store prosjektene, men jeg får brukt opp masse små stoffbiter - og det har jeg uhorvelig mye av!!

    SvarSlett
  3. Hvor har du fått kjøpt stoffet?

    SvarSlett

Takk for hyggelig hilsen!