If you don`t speak Norwegian,
please use the Google translate so you can read my text on your language.

tirsdag 3. april 2012

Påskeløper og litt til

Egentlig hadde jeg ikke tenkt å sy påskeløper i år. 


Så var jeg innom syrommet i går kveld, og før jeg visste ordet av det var jeg i gang med påskeløperen - som jeg skulle sy til neste år.....
Jeg hadde ikke noe mønster så her ble veien til mens jeg gikk:-)



Det passet perfekt å ha en fridag fra jobben i dag. Dermed fikk jeg gjort løperen ferdig.  Ja, ikke helt ferdig. Jeg ble fri for gul tråd så jeg fikk ikke applikert rundt de gule blomstene, men det gjør ikke noe. De sitter godt fast med vlisofix. Jeg får gjøre den jobben etter påske.

Nå ligger løperen på salongbordet og jeg syns ikke den ble så verst, jeg:)

Idèn til blomstrene fant jeg i My Quilt nr. 2/2011.


Jeg har faktisk fått tid til litt mer enn å sy løper. Jeg har bakt en hel haug med kanelsnurrer. 
Jeg har bakt de med Regal hvetemel, og jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som klager på det melet. Jeg syns det funker helt greit! 
Kanelsnurrene ble kjempegode!!


Mini-påskeliljer og gåsunger - det er påske, det!

Når påskeliljene er avblomstret planter jeg de ned i blomsterbedet i hagen. Det har jeg gjort flere ganger, og nå har jeg mange flotte påskelilje-røtter som kommer igjen år etter år.


I går hadde vi nydelig påskevær så da gikk jeg på fjellet. 
Det var ganske tungt for jeg måtte tråkke stien, siden ingen hadde gådd før meg, men jeg nøt hvert skritt, stillheten, de varme solstrålene og tanken på at jeg hadde tatt påskeferie!!

Måtte vi få mange slike dager fremover.
God påske!



Ann J


10 kommentarer:

  1. Den ble jo flott, påskeløperen din. Jeg har lagt på min alternative påskeløper, som jeg sydde for flere år siden. Den går i gult, beige og blått med bittesmå kyllinger på det ene gule og det blå stoffet. Den er ganske kjedelig, bare ruter på 10 x 10 cm. Den har i hvert fall kommet på spisebordet og har fått en diger bukett gule tulipaner på seg. Jeg har sydd ferdig tre toalettvesker i dag - og vasket huset - og øvd i kirka til søndagens preik (skal synge...).

    SvarSlett
  2. Denne påskeløperen ble kjempefin! Blomstene minner litt om marimekko. Og for en fantastisk flott natur dere har der nord! :o)

    SvarSlett
  3. Så flott løperen blei! Grått, hvitt og gult er nydelige farger sammen. Blomstene gjorde seg godt på.
    Ha en strålende påske! Skulle det bli for mye regn/snø kan vi jo alltids finne symaskina igjen.

    SvarSlett
  4. Hei!
    Så fine løpere du har på bordet ditt :O)

    God påske til deg også!

    SvarSlett
  5. Det ble jo en super påskeløper. Kanelsnurrene så skikkelig gode ut. Hehe, kanskje det blir bakt noen her også i morgen.

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelig hilsen hos meg.
    Teksten på kortet er et tekst stempel fra Tim Holtz,
    han har mange fine! :O)

    Hilsen Fredrikke

    SvarSlett
  7. Flott påskeløper og kanelsnurrene frister! :) God påske. mvh Torill

    SvarSlett
  8. Påskeløparen din vart nydeleg. Det gjorde seg veldig godt med dei storrutete stoffa saman med dei andre.

    SvarSlett
  9. Hei igjen Ann Jorunn:-) Siden du ikke legger igjen epostadressen din når du kommenterer i bloggen min, så gjør jeg det slik :-) Du lurer på hvilken maskin jeg har, og det er en <Husqvarna Designer Ruby. En kjempegod maskin både til brodering og alt annet som har med sying og quilting å gjøre. Anbefales på det varmeste :-)

    Toalettmappene som jeg syr en del av er vel tatt utgangspunkt i AnnAKas mønster, men jeg har brukt egne mål, samt at jeg har laget en lomme på framsiden. Synes den er veldig flott slik :-)

    Ha en super siste-del-av-påske tid.

    SvarSlett
  10. Det ble jo en fin, ny påskeløper!
    Jeg setter også ut påskeliljene jeg kjøper i potter, etter at de er avblomstret. De kommer igjen neste år, men da er de virkelig MINI! De er kjempelave, men veldig fine. Hva gjør du, dersom dine blir like høye neste år som året du kjøpte dem?

    SvarSlett

Takk for hyggelig hilsen!