If you don`t speak Norwegian,
please use the Google translate so you can read my text on your language.

fredag 28. mars 2014

Strikking og oppussing

Det går for det meste i strikking for tiden. Jeg har strikket flere par hjertevotter. Ett nøste av Nordlysgarnet holder til tre par votter, så da er det bare å strikke i vei :)


Og så har jeg strikka Skappelgenseren til meg selv. Utrolig at en så enkel genser skal bli så dyr, men sånn blir det når jeg velger å kjøpe det originale garnet. Har forresten aldri hatt en genser som røyter så mye, men varm er den ;)
Nå holder jeg på å strikke Skappeljakken 2. Det ble til at jeg kjøpte Skappelgarnet MYK, som den skal strikkes i. Jeg fant ikke noe tilsvarende som var så mye billigere, bare garn som var dyrere.....



Noen har kanskje registrert at det har vært musestille på bloggen min over lengre tid. For det første så har jeg ikke vært i særlig symodus, og for det andre så har syrommet mitt over lengre tid vært "lager" for ting og tang som jeg har stablet bort i forbindelse med oppussing av soverommet vårt.
Nå er soverommet stort sett ferdig og det meste er rydda ut av syrommet. 
Så da får jeg bare håpe at kreativiteten begynner å blomstre snart.


Et nesten ferdig soverom. Vindu og verandadør skal skiftes. Vi venter på døra, og så snart den kommer blir alt skifta og nye kledninger satt på.
Jeg har valgt å holde meg til hvitt og grått. Veggene er eggehvite og på gulvet har vi lagt et laminat som heter Salt Lake Oak. Jeg har "designet" sengegavlen, og jeg ble godt fornøyd med resultatet. Kanskje litt kjedelig og lite dristig oppussing, men jeg holder en knapp på det enkle.
Så kan jeg heller fiffe opp med sprekt sengetøy og fargesprakende gardiner.



Ann J




2 kommentarer:

  1. Så fine votter du har strikket :)

    SvarSlett
  2. Hei, Ann Jorunn!

    For en flott blogg du har!!
    Hjertevottene er kjempefine i herlige farger, og Dorthe-genseren ser VELDIG lun og god ut (ble nesten litt misunnelig ;)) Dessuten synes jeg den løperen fra februar som ble til etterhvert som du sydde er helt nydelig!
    Takk for masse inspirasjon - du er herved lagt til på blogglista mi :)

    Og tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min!

    Ønsker deg ei fin og kreativ uke der nord :)

    Mvh
    Liv Iren

    SvarSlett

Takk for hyggelig hilsen!