If you don`t speak Norwegian,
please use the Google translate so you can read my text on your language.

onsdag 23. april 2014

Strikkepinnemapper og rundpinnemapper

Nå er det lenge siden jeg har sydd strikkepinnemapper. Alle jeg hadde på "lager" er solgt, så da syns jeg det var på tide å sy noen nye.



Jeg har laget et mønster på strikkepinnemapper for settpinner. Mønstret kom jeg frem til etter mye prøving og feiling. Det er jammen kjekt å ta frem mønstret når jeg skal gå igang med å sy mapper. Her står materiallisten, målene og fremgangsmåten, trinn for trinn  - og det er kjekt å ha når det er lenge siden sist jeg sydde mapper :)

Jeg måtte sy rundpinnemapper i samme stil.


Jeg fant en stoffrest i skapet, og det holdt akkurat til et strikkepinnesett.


På sybordet ligger det ferdigklippet stoff til to nye strikkepinnemapper, med sauemotiv. Når jeg får ånden over meg skal jeg sy de ferdig:)


Ann J

2 kommentarer:

Takk for hyggelig hilsen!